Bij Metalura werken twee servicemonteurs die eventuele problemen bij u thuis snel oplossen. Een van beide servicemonteurs, Simeon Spijkstra, vertelt over de charme van zijn beroep. “Van groot tot klein, van een mankement na stormschade tot een stroef geleidend wiel. Als servicemonteurs gaan we er het liefst zo snel mogelijk mee aan de slag.”

“De kwaliteit die Metalura levert is hoog. Toch kunnen er dingen kapotgaan. Als dat gebeurt kom ik of mijn collega langs. Nu in het voorjaar zie ik dat mensen de glazen schuifwanden weer vaker openzetten. Het kan zijn dat ze dan een eventueel mankement tegenkomen. Als de wielen niet goed geleiden door vuil of een deurslot dat niet goed sluit, bellen ze naar Metalura. Metalura maakt voor mij dan een afspraak bij de mensen thuis, zodat ik ter plekke het probleem kan verhelpen. Ik rijd dagelijks met een grote bus, waarin ik eigenlijk alle materialen die vervangbaar zijn bij me heb en direct de situatie kan oplossen. Meestal bezoek ik zo’n drie tot vier adressen per dag en bied ik service op alle producten van Metalura, van balkonbeglazing tot tuinkamers.”

SNELLE EN PERSOONLIJKE SERVICE
“Ik ervaar dat mensen steeds vaker voor een serviceabonnement kiezen. Dan kom ik jaarlijks langs om de slimme glassystemen te controleren. Zo blijft het systeem in optimale conditie. Voor mij is het erg leuk werken, want met een aantal mensen die ik bezoek, heb ik echt een band opgebouwd. Met een mevrouw uit Urk heb ik goed en leuk contact. Onlangs moest ik in Urk zijn, maar was ik iets te vroeg voor mijn afspraak. Toen ben ik eerst even bij haar langsgegaan. Dat maakt mijn werk ook heel persoonlijk.

Soms zijn mensen heel erg ongerust als er een probleem is ontstaan, zoals stormschade. Dat kan heel vervelend zijn, maar ik probeer het zo snel mogelijk en goed op te lossen. Op het kantoor van Metalura plannen ze deze afspraken op een zo kort mogelijke termijn in. Sommige mensen zijn makkelijker en vragen of ik langs wil komen als ik toch in de buurt ben. Dat ligt natuurlijk ook aan het probleem, of het acuut is of nog even kan wachten.

Toch is het slim, als een systeem niet helemaal naar tevredenheid loopt, om met Metalura te bellen. Soms is een aanpassing maar heel klein en makkelijk opgelost, maar kan het probleem snel groter worden door verkeerd of geforceerd gebruik, waardoor ook de kosten kunnen oplopen.”

PERSOONLIJK CONTACT MET MENSEN
“Ik heb eerst ongeveer vier à vijf jaar als monteur in de buitendienst gewerkt bij Metalura en nu tweeënhalf jaar als servicemonteur. Ik vind het erg leuk om alleen te werken en heb veel vrijheid. Geen dag ziet er hetzelfde uit. Af en toe werk ik samen met mijn collega servicemonteur en gaan we samen naar een klant voor service, afhankelijk van de grootte van het probleem. Ik woon in de Achterhoek en werk in een ander gebied dan hij. Ik ben ook regelmatig in België voor service. Het leuke van alleen werken vind ik dat ik snel contact heb met mensen. Ik krijg altijd wel koffie of iets aangeboden en neem altijd even de tijd om te luisteren naar wat er speelt en voor een praatje. De meeste mensen zijn ook echt heel blij met hun product van Metalura. Ze genieten van meer licht, de ruimte en het comfort dat ze hebben gekregen. Dan is het fijn als een probleem snel weer is opgelost.”

×

Inspiratie boek aanvragen

Ontdek ons aanbod in alle rust, én in uw luie zetel. Onze brochure toont u een waaier aan mogelijkheden voor uw tuin, terras of balkon. Ook bieden we een kijkje achter de schermen van ons productieproces, waar alles draait om kwaliteit en maatwerk.

Gratis inspiratieboek