Veel vrouwen die bij Metalura werken komen van oorsprong uit een andere branche. Samen verzorgen ze nu een belangrijk deel van de communicatie naar klanten en gasten toe, maar ook binnen het bedrijf zelf. Ze gaan overal op af, houden van aanpakken én doorpakken. Ze worden nog wel eens onderschat, maar door hun kennis en kunde, zijn ze heel overtuigend en weten ze vaak te verrassen.

We stellen aan u voor: Louise, Kelly en Gerda

—-

 Louise
Telemarketeer
Werkt sinds juli 2020 bij Metalura.

“Ik kom uit de modewereld en daarvoor ben ik fotograaf geweest. Bij Metalura start ik mijn dag met het beantwoorden van nieuwe aanvragen van Nederlandse en Belgische klanten voor tuinkamers. Klanten sturen foto’s en stellen vragen die ik dan behandel. Vaak willen zij persoonlijk advies op locatie, ik maak dan een afspraak met mijn collega Didier Raman, salesmanager België, met wie ik samenwerk.

Mensen spreken mij aan de telefoon en ik heb met name veel contact met onze Belgische klanten. Dat vind ik echt erg leuk om te doen, omdat ik er nu ook een beetje verweven in raak. Het Vlaams gaat mij steeds beter af, ook als ik iets voor mijn collega’s noteer. Dat is leuk, dat bindt. Het grappige is dat Nederlandse en Belgische klanten toch echt om een andere benadering vragen. Nederlanders zijn vaak veel directer.

Metalura is een bedrijf dat heel erg betrokken is bij de werknemers. De productkwaliteit is ook erg belangrijk bij Metalura. We verkopen niet zomaar iets. We verkopen echt iets waar we achter staan en dat vind ik heel erg belangrijk. We weten waar we over praten. Als mensen ons bellen en vragen stellen, wil ik een goed antwoord kunnen geven.

Ik doe mijn werk met veel plezier en hoop nog veel klanten van goed advies te kunnen voorzien.”

—-

Kelly
Medewerker Klant Advies Centrum
Werkt sinds juni 2020 bij Metalura

“Van oorsprong kom ik uit de hotellerie, maar vanwege de gevolgen van het coronavirus moest ik op zoek naar een andere baan. Zo ben ik bij Metalura terecht gekomen.

‘s Morgens als ik begin, verwerk ik eerst alle nieuwe orders die zijn binnengekomen via de projectadviseurs. Ik ben ook verantwoordelijk voor de emailbox slimme glassystemen, waar echt van alles op binnenkomt. Ik zorg dat de vragen voor service en planning bij de juiste mensen terechtkomen, of bij vragen voor een bepaalde adviseur zorg ik dat dit wordt opgepakt. Ik zorg dat iedereen antwoord krijgt op zijn of haar vragen en zo snel mogelijk geholpen wordt. Ook ben ik back-up voor de receptietelefoon, waar allerlei vragen gesteld worden. Social media houd ik bij en ik beantwoord de chatfunctie van de website.

Ik neem nu Naomi waar tijdens haar zwanger-schapsverlof en als zij weer terug is, ga ik meer doen voor de nieuwe showroom. Hier kan ik goed mijn ervaring uit de hotellerie bij gebruiken. Ik kijk nu samen met Gerda en nog een aantal collega’s naar wat er allemaal moet gebeuren en hoe we dat gaan aanpakken, zodat al onze producten te bewonderen zijn in onze nieuwe moderne showroom.

Wat me soms wel verbaast is dat mensen aan de telefoon geen informatie met me willen delen. Ze vragen dan bijvoorbeeld expliciet om een afspraak met een projectadviseur. Maar ik probeer juist om zoveel mogelijk informatie te krijgen, zodat ik een afspraak met de juiste adviseur kan inplannen en de klant daardoor nog beter geholpen wordt.”

—-

 Gerda
Verkoopondersteuning
Werkt sinds oktober 2016 bij Metalura

“Vier jaar geleden was ik op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ik heb altijd in de detailhandel gewerkt als bloembindster. Bij Metalura heb ik die uitdaging gevonden. Elke werkdag ziet er anders uit. Ik hou van de afwisseling en diversiteit aan werkzaamheden.

Door mijn collega’s word ik ook wel manusje van alles genoemd. Mijn verantwoordelijkheden zijn onder andere de ambassadeursformule, de referentiebezoeken en de begeleiding van onze drie flyeraars. Verder ondersteun ik Herrold met de B2B werkzaamheden en ben ik een vraagbaak voor de projectadviseurs. Ik werk parttime, maar ben fulltime betrokken bij Metalura en heb ontzettend veel plezier in mijn werk. Het personeel en de directieleden hebben veel respect voor elkaar en werken heel goed samen. We hebben veel verschillende afdelingen, maar het voelt als een familiebedrijf ondanks dat we dat niet zijn. Het is erg leuk en gezellig om met zoveel mannen samen te werken, we zijn op dit moment met zo’n 10 vrouwen en ongeveer 50 mannen.

Klanten zijn soms weleens verrast als ze mij aan de telefoon krijgen of als ik ze te woord sta in de showroom. Ze verwachten dat vaak niet bij een technisch bedrijf. Het leuke hiervan is dat best veel klanten dit dan ook zeggen, dat ze een compliment geven: “je hebt er meer verstand van dan ik dacht.” Ik heb in de afgelopen jaren veel geleerd, vooral mijn technische kennis is met sprongen vooruitgegaan. Bij Metalura krijg je veel kansen om je persoonlijk te ontwikkelen. Ik hoop nog jaren voor dit prachtige bedrijf te mogen werken.”

×

Inspiratie boek aanvragen

Ontdek ons aanbod in alle rust, én in uw luie zetel. Onze brochure toont u een waaier aan mogelijkheden voor uw tuin, terras of balkon. Ook bieden we een kijkje achter de schermen van ons productieproces, waar alles draait om kwaliteit en maatwerk.

Gratis inspiratieboek